sobota, 22 listopada 2014

Australijska zupa z cukinii pachnąca curry i tymiankiem



czas pracy: 15 min
bez glutenu, mleka, jaj, skrobi pszennej
danie wegetariańskie


Bardzo lubię cukinię. Dostaję ją w dużych ilościach od sąsiadki, więc staram się ją wykorzystać w mojej kuchni.


Składniki:

cebula (dałam 1 ale sporą)
curry (2 łyżeczki)
ryż (1/2 szkl)
świeży tymianek (z suszonym nie będzie tego smaku)
sól, pieprz



Cebulę pokroiłam średnio drobno i podsmażyłam. Na koniec smażenia dorzuciłam 2 łyżeczki currry.


Cukinię pokroiłam w kostkę i wrzuciłam do cebuli. (jedną młodą cukinię zostawiłam) Dolałam wody, wrzuciłam ryż, posypałam pieprzem i solą i w szybkowarze zagotowałam.
W międzyczasie posiekałam świeże gałązki tymianku ... mmm uwielbiam ten zapach...

Kiedy zupa się gotowała, młodą cukinię pokroiłam w plasterki i "zgrillowałam" na patelni grillowej wcześniej posypując ją tymiankiem.
Po 10 minutach szybkowar otworzyłam, dodałam tymianek i chwilę gotowałam.
Na koniec zupę zmiksowałam w takim urządzeniu:)


Lubię gęste zupy, ale przyznam szczerze, że ryż (zmiksowany) w tej zupie nie bardzo mnie zachwycił. Myślę sobie, że można by razem z cukinią "zgrillować" kawałki boczku - zupa nie będzie wtedy wegetariańska ale dla mięsożernych (a ja jestem mięsożerna) będzie miała ciekawy posmak.
Zupę podałam z kawałkami "ugrillowanej" pachnącej tymiankiem cukinii - to zamiast grzanek:)


właściwie to zupa z niczego



smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz