sobota, 22 listopada 2014

Jajka w koszulkach podane na skropionych cytryną liściach szpinaku.



czas pracy: 10 min
bez glutenu, mleka, skrobi pszennej
zawiera jaja


Znowu jaja na śniadanie... no co ja zrobię, że tak je lubię
Dziś jaja w koszulkach czyli płynne żółtko otoczone ściętym białkiem

Składniki:

3 jaja
sól
ocet winny
garnek z wodą

To nie jest trudna potrawa.
Jajko wybijamy delikatnie do miseczki uważając, żeby żółtko zachować "w całości"
Gotujemy wodę, solimy a jak zacznie wrzeć dodajemy ocet i zmniejszamy ogień delikatnie wlewając jajko z miseczki.
Cały sekret zrobienia "ładnego" jajka w koszulce polega na tym, żeby podczas wlewania jajka zawirować wodę. To spowoduje, że białko nie rozleje się po wodzie a otoczy żółtko.
Można to zrobić łyżką lub trzepaczką.

W lodówce znalazłam świeże liście szpinaku i ugotowaną łopatkę.
Szpinak skropiłam cytryną, ułożyłam na nim łopatkę posmarowaną chrzanem i moje jajka w koszulkach.
Pomidory na talerzu nie tylko dodały koloru potrawie ale również uzupełniły poziom magnezu i potasu w moim organiźmie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz