sobota, 22 listopada 2014

Pasztet z szynkowara






czas pracy: 1 dzień
bez glutenu, mleka, skrobi pszennej
zawiera jajka


Pasztet robimy z każdego rodzaju mięsa - może to być wieprzowina, wołowina, kurczak, królik, dziczyzna...

Składniki:

80 dag mięsa (ja pomieszałam szynkę, karkówkę i łopatkę wieprzową)
50 dag tłuszczu (ja dałam boczek ale świetnie pasuje tu podgardle)
10 dag wątróbki (dałam drobiową)
warzywa (to co mamy: ja dałam 3 marchewki, 2 cebule, 1 pietruszkę, po kawałku selera, pora cukinii, kalafiora, strąk chili, kilka strąków fasoli szparagowej, gałązkę zielonej pietruszki i gałązkę lubczyku)
2 łyżki kaszki kukurydzianej (to tylko, żeby masa lepiej się trzymała)
3 jajka
przyprawy (wg gustu)


Pasztet bardzo lubi: sól, pieprz, ziele angielskie, jałowiec, liść laurowy, świeżo zmieloną kolendrę, gałkę muszkatołową, tymianek, estragon, imbir.

Boczek pokroiłam na drobne kawałki i wytopiłam tłuszcz. Na tym tłuszczu podsmażyłam mięso

a potem dodałam warzywa, ziarna jałowca, ziela angielskiego i liść laurowy i dusiłam razem ok. 1,5 godz od czasu do czasu mieszając i w razie potrzeby podlewając wodą.

Na 10 min przed końcem duszenia dałam kaszę kukurydzianą i wątróbkę.

Po ostudzeniu zmieliłam wszystko, dodałam jajka i resztę przypraw.


Gotową masą napełniłam 2 worki do szynkowara.

Szynkowar zamknęłam, włożyłam do garnka z wodą i parzyłam w 80 st C przez 1,5 godz.


Po tym czasie - szynkowar wstawiłam natychmiast do zimnej wody i oziębiałam, aż całkowicie wystygł. Wtedy przeniosłam go do lodówki.
Rano wyciągnęłam pasztet z szynkowara.
Dookoła pasztetu zrobiła się smaczna galareta

Pasztet z dużą ilością warzyw ma fajny smak. Można go jeść na zimno a także na ciepło...
Świetnie nadaje się też do mrożenia.

Można go też upiec w piekarniku w formie do pieczenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz