sobota, 22 listopada 2014

Tofu z cukinią i papryką



czas pracy: 1/2 godziny
bez glutenu, mleka, jajek, skrobi pszennej
zawiera soję

danie wegetariańskie


Lubię takie "szybko robiące się" potrawy
Wykorzystuję cukinię i paprykę bo teraz te warzywa są najtańsze.

Tofu jest bogatym źródłem białka, więc w tej potrawie doskonale zastępuje nam mięso. Jest również źródłem wapnia, a także innych soli mineralnych i witamin: soli żelaza, fosforu, potasu, sodu, witamin z grupy B, choliny i witaminy E.

Tofu doskonale się komponuje z papryką, cukinią i czosnkiem. Lubi też odrobinę oliwy.

Składniki:

1/2 dużej cukinii
2 papryki (czerwona i zielona)
1 cebula (dałam czerwoną)
1 tofu (dałam wędzone 160g)
oliwa z oliwek (użyłam tej z papryczką chili)
makaron (ugotowałam ryżowy)

sos:

1 szkl wody
6 łyżek sosu sojowego (można wymieszać jasny i ciemny)
1 łyżka mąki ziemniaczanej
2 ząbki czosnku
przyprawy wg. uznania (sól, pieprz, papryka chilli, oregano, vegeta własnej produkcji)


To danie można podać z.....tu panuje dowolność... na co kto ma ochotę .. można jeść z makaronem, chlebem, ziemniakami, ryżem .. Ja zjadłam z makaronem ryżowym

Tofu pokroiłam w 1 cm kostkę i podsmażyłam na patelni grillowej
Można smażyć na zwykłej patelni w tłuszczu, można w przyprawach .. ja lubię wygodę... kupiłam patelnię grillową i wykorzystuję gdzie się tylko da.. podoba mi się, ze nie muszę używać tłuszczu.
Wrzucam za to szczyptę ziół na patelnię (w rowki). One najpierw się smażą, potem palą wtedy wydziela się taki aromatyczny dym, który daje naszej grillowanej potrawie specyficzny gorzkawy smak... ot taka namiastka grilla

Cebulę, paprykę i cukinię pokroiłam w cienkie paseczki. Smażyłam na oliwie z papryką chilli (najpierw cebula, potem dodałam paprykę i na koniec cukinię)
Kiedy warzywa się smażyły (po 10 min. każde) czas wykorzystałam na zrobienie sosu.

Nie miałam shakera, więc sos wymieszałam w słoiku i gotowy wylałam na warzywa. Chwilę poddusiłam razem.

Makaron ryżowy gotuje się bardzo szybko więc kiedy warzywa z sosem dusiły się, makaron zdążył się ugotować.

Polecam, bo pyszne i mało pracochłonne danie

Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz