sobota, 22 listopada 2014

Żurek bezglutenowy






czas pracy: 1/2 godziny
bez glutenu, mleka, skrobi pszennej
zawiera jajka


Uwielbiam żurek i długo zastanawiałam się jak zrobić żurek bezglutenowy żeby był smaczny i smakował jak żurek ...
Myślę, że mi się to udało...

Składniki na ok. 3 l:

warzywa (3 ziemniaki, pietruszka, pół selera, cebula)
woda z ogórków kiszonych (wg. smaku ja dałam pół litrowego słoika)
jajka 6 szt
kiełbasa dozwolona (ja dałam podwalelską z Gorna)
przyprawy (liść laurowy, ziele angielskie, pieprz, sól, majeranek.)
łyżka musztardy (dałam chrzanową z Kamisa)
łyżka majonezu (dałam Motyl)
łyzka mąki ziemniaczanej
2 suszone grzybki dla koloru


Ziemniaki pokroiłam w kostkę, cebulę drobno posiekałam, pietruszkę i selera starłam na tarce.
Wszystko wrzuciłam do wody razem z grzybami, liściem laurowym i zielem angielskim.
Do wody dodałam galaretę, która mi się zrobiła podczas robienia pasztetu (przepis na blogu) oraz drobno posiekane liście lubczyku (bardzo lubię w zupach)

Kiedy warzywa były miękkie dolałam wody z ogórków kiszonych.

W misce wymieszałam: musztardę z majonezem, dodałam zimnej wody i mąkę ziemniaczaną.
Całość wlałam do żurku i posypałam majerankiem.
Zagotowałam. Spróbowałam i ... dodałam odrobinę soli i sporo pieprzu.

Nie dodawałam czosnku ponieważ ogórki kiszone robię mocno czosnkowe... więc woda z ogórków ten czosnek już zawierała... ale jak najbardziej można dodać ząbek/dwa

Na koniec wrzuciłam pokrojoną w kostkę kiełbasę (można dać podsmażony i pokrojony w kostkę boczek)... a na talerzu położyłam jajko przekrojone na pół i zalałam żurkiem ...

mmm... pycha

Jutro na jajka położę łyżeczkę chrzanu i dopiero zaleję żurkiem...
To jest ten smak ... gwarantuję!!!


Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz