sobota, 22 listopada 2014

Ostra pasta paprykowa z selerem i imbirem do mięsa i chleba.



czas pracy: :20 min
bez glutenu, mleka, skrobi pszennej, jaj
danie wegetariańskie


Nie lubię ketchupu więc go nie robię ani nie kupuję.
Ale... kupiłam tanią paprykę i pomidory i pomyślałam, że zamiast słodkiego ketchupu można zrobić fajną pastę, którą można użyć nie tylko do smarowania chleba czy mięsa ale także jako baza do sosu np. do makaronu.

Składniki:

papryka słodka i chili (po kilka strąków)
pomidory (kika szt)
seler (1 duży)
cebula (kilka sztuk)
czosnek (2-3 ząbki)
marchew (3 szt)
jabłka (3 szt)
imbir (2-3 cm - to uzależnione jest od naszych kubków smakowych)
sól, pieprz, papryka, kolendra, goździki
ocet jabłkowy (do smaku)


Wszystkie warzywa pokroiłam i udusiłam w garnku.

Zmiksowałam w blenderze

Dopiero teraz dodałam przyprawy i chwilę razem pogotowałam.
Na koniec wlałam ocet a potem wszystko powkładałam do słoików
Pasteryzowałam 5 min.


Polecam. Seler i jabłka są bardzo ważnym składnikiem. To one nadają smak potrawie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz