sobota, 22 listopada 2014

Papryka nadziewana mięsem i ryżem





czas pracy: 1/2 godziny
bez glutenu, mleka, jajek, skrobi pszennej


Fajne i proste w przygotowaniu danie.

Teraz, kiedy papryka jest tania warto zrobić i zamrozić... zimą będzie nam baaaardzo smakowała

Składniki:

1/2 kg mięsa (łopatka, szynka)
ryż (szklanka)
kilka szt. papryki surowej
cebula
przyprawy do ryżu (kurkuma i tymianek)
przyprawy do mięsa (bazylia, oregano)
sól, pieprz, papryka chilli



Bardzo lubię ryż pachnący tymiankiem w żółtym kolorze kurkumy ...
każdy oczywiście gotuje ryż tak jak mu smakuje...

Na patelni grillowej położyłam cebulkę a kiedy się zarumieniła dodałam mięsko i lekko "poddusiłam"
Oregano i bazylię dałam na sam koniec... właściwie dopiero wtedy, kiedy wyłączałam gaz.

Do tego zestawu ziół, które zaproponowałam, nie dajemy majeranku bo on nie lubi się z tymiankiem:)

W misce wymieszałam ryż z mięsem i doprawiłam solą, pieprzem i papryką

Nasze jelita lubią mieszankę kurkumy pieprzu i papryki.
Dzięki takiemu zestawieniu wydobywa się z kurkumy kurkumina, która ma bardzo korzystny wpływ na nasze problemy jelitowe: zapobiega wzdęciom i wspomaga trawienie. Ma działanie bakteriobójcze.
Dlatego warto ją dodawać (w powyższym zestawie) do ryżu, makaronów, warzyw... itp

Gotową masą napełniłam papryki, przykryłam "kapelusikami" włożyłam do naczynia, podlałam wodą, do wody dałam odrobinkę soli i gotowałam pod przykryciem 40 min.

Można także zapiec w piekarniku


Po ugotowaniu/upieczeniu skórka powinna lekko odchodzić od papryki dać się łatwo ściągnąć...


Ja nie mogę spożywać laktozy, więc jem takie papryczki.
Jeśli komuś laktoza nie szkodzi, to pod koniec gotowania można w miseczce wymieszać

dozwoloną śmietanę
łyżkę przecieru pomidorowego
łyżkę mąki ziemniaczanej
odrobina startej na tarce gałki muszkatołowej

i wlać powyższe do garnka z paprykami, szybko zagotować..
Paprykę polać sosem...

smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz