niedziela, 30 listopada 2014


bez glutenu, skrobi pszennej
zawiera jajo, cukier, masło

Coś mnie wzięło na słodkie


Składniki:


Ciasto:
1 szklanka mąki bezglutenowej
1/2 szklanki mąki kukurydzianej
1/2szklanki cukru
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1.5 łyżki kakao
50 g masła
1 jajko
2 łyżki maślanki (w oryginale jest jogurt grecki, ja dałam maślankę)

Masa karmelowo-słonecznikowa:
50 g masła
1/2 szklanki cukru
1 łyżka miodu
2 łyżki maślanki (jak wyżej)
150 g ziaren słonecznika

Masło z jajkiem i maślanką zmiksowałam, osobno wymieszałam mąki, cukier, sodę, kakao, szczyptę soli i dodałam do masła. 
Z ciasta uformowałam kulę i włożyłam do lodówki na godzinę.  
Ciasto rozłozyłam na małej tortownicy i zapiekłam 15 min.
W międzyczasie na dużej patelni rozpuściłam masło, dodałam cukier, miód i 
Maślankę. Na koniec wsypałam słonecznik, wymieszałam  i wyłożyłam na podpieczony spód. Wstawiłam z powrotem do piekarnika i piekłam  jeszcze ok. 25 min, aż słonecznik zbrązowiał. 

Ciasto jest pyszne! 
Od czasu do czasu można sobie pozwolić :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz