sobota, 22 listopada 2014

Pasta do smarowania chleba z jajkiem, papryką, hibiskusem





czas pracy: 15 min
bez glutenu, mleka, skrobi pszennej
zawiera jaja

danie wegetariańskie


Z pastami do chleba jest tak jak z bigosem ... dajemy to co mamy po ręką...
Dlatego ja dałam:

Składniki:

10 jaj
1 średnia czerwona papryka
kilka krążków papryki chilli
1/2 cebuli (bo nie miałam szczypiorku)
1 mała czarna rzodkiew
kilka liści selera (zdecydowanie lepiej by smakowało z pietruszką ale nie miałam)
osól, pieprz, ulubione zioła
łyżka musztardy
2-3 łyżki majonezu
kilka kwiatów hibiskusa


Jeśli chodzi o tę ostatnią pozycję...
To zanim zabrałam się za robienie pasty zaparzyłam sobie herbatę z suszonych kwiatów hibiskusa.
Po kilku minutach herbatę należy przelać do filiżanki a kwiaty zostawia się do kolejnego parzenia. Tym razem nie parzyłam herbaty drugi raz tylko kwiaty posiekałam drobno i dodałam do pasty.

Cebule i rzodkiew starłam na drobnej tarce a jaja i paprykę na grubych oczkach tarki.
Zieleninę posiekałam, kwiaty hibiskusa posiekałam.
Wszystko wymieszałam próbując czy smak mi odpowiada.

Lubię tę zabawę...sól, pieprz ziołowy, ostra papryka, bazylia, jeszcze raz sól... eee nie... zamiast soli dam świeży etragon (ma bardzo dobry wpływ na układ trawienny), mmm pieprzu trochę mało - to teraz dam czarny itd. bawię się przyprawami aż smak mnie zadowoli
Pasta musi się "przegryźć" dlatego włożyłam ją na noc do lodówki.

a rano, z dozwolonym chlebkiem ... mniam:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz