sobota, 22 listopada 2014

Leczo z cukinii, pomidorów i papryki na zimę.



czas pracy: 15 min
bez glutenu, mleka, jaj, skrobi pszennej
danie wegetariańskie


To chyba ostatni dzwonek na zrobienie lecza do słoików, ponieważ papryka, cukinia i pomidory są jeszcze w miarę tanie.

Leczo robię bez cebuli z dwóch powodów.

1. Czasem zdarzało mi się, że takie leczo w słoiku sfermentowało.
2. Cebula cały rok jest dostępna w tej samej cenie.


Składniki:

papryka kolorowa
cukinia
pomidory
świeże ulubione zioła

w proporcjach dowolnych

Najpierw pokroiłam cukinię w kostkę i poddusiłam. Dodałam paprykę pokrojoną w paski i na koniec pomidory bez skórki (pomidory nacinam na krzyż, sparzam i zanurzam szybko w zimnej wodzie - skórka sama odchodzi)
Poddusiłam wszystko chwilę, dodałam świeżo pokrojonej bazylii i włożyłam do słoików.


Słoiki do zimowych przetworów muszą być dobrze przygotowane. Maja być czyste i suche.
Ja myję, wycieram i suche wkładam do piekarnika i w temp. 160 st C susze.
Nakrętki wygotowuję·

Słoiki zamknęłam i pasteryzowałam 30 min.
Potem odwróciłam do góry dnem.
Zimne opisałam i zaniosłam do piwnicy.


Tak zrobione leczo ma zimą kilka zastosowań.

- można dodać podsmażoną cebulkę, mięso, pieczarki i zjeść np. z chlebem
- można wykorzystać do zrobienia meksykańskiej zupy
- dodać tofu i zjeść z ryżem
- dodać podsmażone mięso mielone i zrobić chili con carne
- zmiksować, odparować i traktować jako pasta do chleba
- dodać mięso i ugotować bogracz
- poddusić mięso, odparować leczo i zrobić gulasz np. do kaszy gryczanej.
itd...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz